Loading...

Підсумки управління освіти за 2020 рік

Інформація про роботу з розвитку освітньої галузі міста Дніпра за підсумками 2020 року

ЗАГАЛЬНІ ДАНІ. МЕРЕЖА закладів освіти

У підпорядкуванні управління освіти департаменту гуманітарної політики міської ради перебувають 333 заклади освіти та установи, а саме:

         152 – денні школи у тому числі 2 гімназії, 6 ліцеїв, 45 навчально-виховних комплексів (34 – з дошкільними відділеннями);

         3 – вечірні (змінні);

         2 – заклади для дітей з особливим освітніми потребами, у тому числі:

Загальна чисельність здобувачів освіти у 2020/2021 н.р. – 134 103 особи, з них: 102 484 учні та 31 619 вихованців. 

За мовними статусами із 154 денних закладів загальної середньої освіти:

119 – україномовні;

1 – з навчанням мовою національних меншин (НРЦ «Надія»);

34 – двомовні;

із 3 вечірніх (змінних) закладів загальної середньої освіти:

2 – україномовні (ВСШ № 31, МСВ(З)Ш);

1 – з навчанням мовою національних меншин (ВСШ № 11).

У 80 закладах освіти 3 900 старшокласників (64 % від загальної їх чисельності) українську мову вивчають на профільному рівні.

За запитами учнівської та батьківської громадськості у 8  закладах загальної середньої освіти 513 учнів  8-9-х класів вивчають українську мову поглиблено.

У комунальних закладах загальної середньої освіти міста отримують освіту  1 697 дітей із сімей внутрішньо переміщених осіб із окупованих  територій  Криму, Донецької та Луганської областей України.

Нова Українська Школа

У 2020/2021 н.р. за новим стандартом працюють усі перші, другі та треті класи закладів освіти.

Четвертий рік як пілотний з упровадження навчально-методичного забезпечення початкової освіти продовжує успішно працювати середня загальноосвітня школа № 143.

Окрім організації освітнього процесу за типовими навчальними програмами у закладах освіти міста за нетиповими програмами працює:

53 заклади освіти – впровадження науково-педагогічного проєкту «Інтелект України»;

8 закладів освіти – впровадження освітньої технології «Росток»;

7 закладів освіти – впровадження освітнього проєкту «На крилах успіху»;

1 заклад працює за Вальдорфською педагогікою.


ДОШКІЛЬНА ОСВІТА

Для задоволення потреб населення щодо отримання дітьми дошкільної освіти у м. Дніпрі функціонує 174 заклади дошкільної освіти та 34 навчально-виховні комплекси з дошкільними відділеннями комунальної власності, де працює 1 408 груп для 31 619 дітей.

У закладах дошкільної освіти функціонує 239 спеціальних груп для дітей з різними формами захворювання, в яких виховується 3 716 дітей; це:

– санаторні групи: з ранніми проявами туберкульозної інфекції, з малими формами туберкульозу – 9 закладів, 21 група; хронічними неспецифічними захворюваннями органів дихання – 1 заклад, 5 груп; захворюваннями серцево-судинної системи – 2 заклади, 4 групи; хворобами органів травлення – 1 група; 

для дітей з вадами  мовлення – 51 заклад, 96 груп;  

для дітей з вадами  зору – 7 закладів, 27 груп;

для дітей з вадами  психічного розвитку – 30 закладів, 43 групи;

для дітей з вадами  опорно-рухового апарату – 10 закладів, 42 групи.

Реконструкцію закладу дошкільної освіти № 200 (бульвар Слави, 11, м. Дніпро) здійснює департамент благоустрою та інфраструктури  міської ради. Після закінчення реконструкції буде відновлено роботу закладу освіти.

До мережі Інтернет підключено усі заклади загальної середньої освіти та 69 закладах дошкільної освіти (Амур-Нижньодніпровський район – 7 закладів, Індустріальний –10 закладів, Новокодацький – 13 закладів, Соборний – 9 закладів, Центральний – 3 заклади, Чечелівський – 10 закладів, Шевченківський район – 17 закладів). Використовується розгалуджена локальна мережа із застосуванням Wi-fi у всіх закладах загальної середньої освіти.


ІНКЛЮЗИВНА ОСВІТА

У 90 закладах загальної середньої освіти у 387 інклюзивних класах навчається 509 учнів з особливими освітніми потребами.

У 39 закладах освіти з інклюзивним навчанням облаштовано медіатеки,

у 67 закладах – ресурсні кімнати.

У 39 закладах дошкільної освіти в 66 інклюзивних групах здобувають освіту 81 дитина з особливими освітніми потребами.

Психолого-педагогічний супровід здійснюють 66 асистентів вихователя, 58 практичних психологів, 37 учителів-логопедів, 44 учителів-дефектологів.

Для визначення особливих освітніх потреб дітей працює дві комунальні установи Дніпровської міської ради: «Інклюзивно-ресурсний центр «Ін-кидс», «Інклюзивно-ресурсний центр № 2».

Для забезпечення права на освіту дітям з особливими освітніми потребами у зазначених центрах проводиться комплексна оцінка розвитку дитини; корекційно-розвиткові заняття постійно проводяться з 45 дітьми з особливими освітніми потребами, які не отримують у закладах освіти відповідної послуги.

З метою усунення порушень мовлення і покращення усної і писемної мови здобувачів освіти у місті створено і функціонує логопедичний пункт.                               

18 учителів-логопедів працюють на базі 37 закладів освіти, обраних відповідно до попиту здобувачів освіти.


ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ. ОЛІМПІАДИ, КОНКУРСИ

У 2020 році у всеукраїнських турнірах та проєктах переможцями стали: ліцей інформаційних технологій, хіміко-екологічний ліцей, НВК № 66, СШ №№ 67, 134;

у Всеукраїнському конкурсі шкільних та молодіжних медіа – творчий колектив СЗШ № 1.

Призначено стипендії Президента України 6 переможцям IV етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів; 4 переможцям III етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України.

За досягнення у навчанні нагороджено золотими та срібними медалями 283 випускники.

За результатами ЗНО-2020

15 випускників  отримали 200 балів, 2 з них отримали по 200 балів з математики та фізики (ЛІТ, гімназія № 3).

38 шкіл міста працювали як пункти ЗНО,

3 школи – як пункти перевірки робіт зовнішнього оцінювання.

Інновації в освіті, інформатизація освітнього процесу

Продовжується співпраця з представництвом Microsoft в Україні з питань впровадження курсу «Підготовка керівних, педагогічних та науково-педагогічних кадрів до роботи за інноваційними технологіями Microsoft Україна», співпраця з Інститутом педагогіки НАПН України.

У рамках виконання договорів про співпрацю з країнами ЄС, іншими країнами та містами світу заклади освіти м. Дніпра беруть участь у багатьох міжнародних проєктах; найактивніші – ССЗШ № 22, 53, 126, СЗШ № 54, НВК № 144, 148, ЛІТ.

У зв’язку з епідемічним станом, в якості експерименту в 2020 році у Дніпрі

започаткована Відкрита учнівська олімпіада Дніпра з навчальних предметів в режимі онлайн. Всього проведено 30 етапів олімпіад з різних предметів, близько 10 тис. робіт учасників. Загальна чисельність учасників – 5 883 здобувачі освіти, призерів   – 1 782 особи.


ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ

В умовах карантину у зв’язку з COVID-2019 у школах міста з 12 березня до кінця травня 2020 року організовано навчання  за дистанційною формою.

Ми всі мали пристосовуватися, і в таких умовах комунікація стала нашим головним помічником, щоб підтримувати колег та знаходити спільні рішення.

У цей період рівень інформаційної грамотності педагогів стрімко зріс, вчителями міста застосовується понад 40 інтернет-ресурсів, платформ, каналів, сервісів та інструментів для впровадження дистанційного навчання (Всеукраїнська школа онлайн, YouTube, сайт ЗНО, Microsoft Office 365, Google Classroom, ClassDojo, Zoom, Padlet, LearningApps, Classtime, G Suite for Education, Prometheus, ЕдЕра, iLearn, «На урок»,  Moodle, GIOS, MozaBook,  Google Hangouts,  Wizer,  Kahoot,  Online Test Pad , Class Tools, Quizizz,  ClassMarker).

Наше місто найпершим запропонувало широку кількість відеоуроків з основних предметів, якими було охоплено учнів з 3 по 11 класи включно.

167 учителів  із 73 закладів загальної середньої освіти Дніпра взяли участь у міському телепроєкті «Школа онлайн» та провели 557 онлайн-уроків.

Найактивнішими стали учителі таких закладів: СШ № 134  –   43 уроки, НВК № 33 – 31 урок, ССЗШ № 22 – 23 уроки, НВК № 57 – 20  уроків, ССЗШ № 126, ліцей № 142, НВК № 42, НВК № 108 – по 18 уроків, СЗШ № 62 – 17 уроків.


Кадрова політика

У закладах загальної середньої освіти міста працює 6 791 педагогів, 3 428 працівників технічного персоналу; у закладах дошкільної освіти – 3085 педагогів та 2948 технічного персоналу.

Водночас потреба в педагогічних кадрах у школах складає 161 вакансію, у дитячих садках – 220. Тому важливим залишається завдання щодо проведення на базі закладів освіти педагогічної практики для студентів, залучення випускників до педагогічної роботи, співпраця із закладами вищої освіти.

Крім того, в місті успішно реалізується програма «Молодий педагог» за підтримки міського голови. В рамках цієї програми молодим фахівцям надається щомісячно матеріальна допомога у розмірі 2 тис. грн.

На кінець 2020 року таку доплату отримували 283 педагоги.

У рамках Програми розвитку освіти в місті Дніпрі на 2016-2020 роки Дніпровською міською радою виділено кошти на медичне страхування усіх педагогічних працівників.

У конкурсі фахової майстерності «Учитель року – 2020» взяли участь 33 педагоги закладів освіти міста у номінаціях «Образотворче мистецтво», «Історія», «Хімія», «Початкова освіта».

4 переможці стали учасниками обласного туру (СЗШ 6, 46, 50, НВК 148).


Медичне обслуговування

Враховуючи зміни в системі медичного обслуговування, з метою забезпечення належного рівня медичного обслуговування школярів 150 закладів загальної середньої освіти міста отримали ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики.

Не отримали ліцензію 4 заклади:

ССЗШ №№ 90 (є медпрацівник відповідно до спеціалізації),

УАЛ, МЮЛ (працює медпрацівник за батьківські кошти),

СЗШ № 117 (немає медпрацівника, документи на ліцензію в роботі).

Оплата за провадження господарської діяльності з медичної практики здійснюється за рахунок міського бюджету.

На кінець 2020 року відкрито вакансії медичних працівників у 31 закладі загальної середньої освіти (31 медсестра, 8 лікарів), у 18 закладах дошкільної освіти.


Соціальний захист

Діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування, які здобувають освіту в закладах загальної середньої освіти міста Дніпра, забезпечені Єдиним квитком, придбано 392 комплекти спортивної форми, 418 – шкільного одягу.


ХАРЧУВАННЯ

У школах міста майже 78 % учнів охоплено всіма видами харчування, з яких 51% (більше 50  тис. дітей) охоплено гарячим харчуванням за кошти міського бюджету. Розроблено різноманітне, збалансоване меню для учнів.

У закладах дошкільної освіти міста харчуванням охоплено 31 619 вихованців, з яких 7746 забезпечуються на пільгових умовах оплати за рахунок бюджетних коштів (5911 – у розмірі 100%; 1835 – у розмірі 50 %).

 Забезпечення організації харчування дітей здійснюється за рахунок коштів міського бюджету у розмірі 59 % від вартості харчування дитини на день.


Громадське самоврядування

З метою формування у закладі освіти механізмів продуктивної співпраці між батьками, педагогами, учнями після обговорення та погодження основних правил взаємодії у закладах загальної середньої освіти міста прийнято Меморандум.

Працюють органи батьківського самоврядування;

у дев’яти закладах освіти зареєстровані та діють благодійні фонди.

Батьки учнів – активні учасники підготовки та голосування у рамках міського громадського проекту «Бюджет участі» («Платформа реалізації ідей для покращення твого міста»), завдяки чому учні отримали нові комп’ютери, набори для робототехніки, обладнання для кабінетів «Захист України», природничо-математичного спрямування, спортивних залів.

Робота департаменту гуманітарної політики організована у тісній співпраці з дорадчими органами – Батьківською радою та Педагогічною радою при міському голові: погоджуються та вирішуються шляхи реалізації основних питань розвитку освітньої галузі міста. 


ВИСНОВКИ

Для забезпечення якісної дошкільної та загальної середньої освіти найголовнішими нашими завданнями визначено такі:

виконання державних вимог до рівня освіченості, розвиненості та вихованості дітей відповідно до Базового компоненту дошкільної освіти;

приведення у відповідність до вимог законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» мережі закладів загальної середньої освіти;

завершення впровадження Нової української школи на рівні початкової школи та забезпечення якісного переходу до реалізації реформи на рівні базової середньої освіти;

розвиток технологій дистанційної освіти;

об’єднання зусиль закладів освіти, громадськості, органів влади щодо розвитку інклюзивної освіти;

створення сучасних умов для ефективного розвитку сфери освіти, єдиної інформаційної мережі ресурсів та баз даних освітнього процесу, інтерактивного середовища закладів освіти для всіх учасників освітнього процесу;

забезпечення належних умов та створення безпечного освітнього середовища в закладах освіти, тощо.

Translate »